سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوازم مه پاش - مه پاش - مه پاش نیمه صنعتی

نظر

مه پاش چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، تجهیزات مه پاش بر روی همان سیستمی کار می کنند که در طبیعت وجود دارد. اگر در یک محیط مه آلود باشید، قطرات آب را مستقیما احساس نمی کنید، فقط خنکی و رطوبت محیط را احساس خواهید کرد. این دستگاه دارای محفظه ای است که در آن آب پر می شود و پس از کار روی آب در محیط رها می شود. البته آب ورودی به جو کاملاً غبارآلود است و قطرات آن در اندازه گیری دقیق نیستند. این به این دلیل است که باعث ایجاد رطوبت در محیط و افراد داخل آن نمی شود. قطرات آب باعث افزایش رطوبت و خنک شدن فضا می شود. ظرفیت گرمایی قطرات آب بسیار زیاد است و این عامل دمای جو را تا حد زیادی متعادل می کند.

بسته به کاربرد محیط، دئودورانت ها، ضدعفونی کننده ها، سموم مایع و ... نیز می توانند به صورت قطرات آب در هنگام غوطه ور شدن در آب وارد محیط شوند.



سیستم مه چگونه کار می کند؟

سیستم خنک کننده نازل کاربردهای زیادی دارد. عملکرد این سیستم افت فشار ناگهانی است که باعث تبخیر آب می شود. اندازه ذرات آب حدود 3 تا 20 میکرون است که به دلیل شفافیت در هوا آویزان شده و رطوبت منطقه را افزایش می دهد. ذرات آب آزادانه در هوا پراکنده می شوند، تبخیر می شوند و آب در گرمای محیط ذوب می شود. به همین دلیل هوای خوب و رطوبت مناسب ایجاد می کند. سیستم های آن به دسته های زیر تقسیم می شوند:

ساخت خانه

صنعت

حرفه ای

 

 

انواع مه پاش خانگی

همانطور که از نامش پیداست کاربرد کمی دارد و در منازل و ادارات و محل کار استفاده می شود. رطوبت و دمای محیط بسیار مهم است، به خصوص برای کسانی که بیماری های پوستی، تنفسی، قلبی و غیره دارند. از سوی دیگر، خانه ها یا محل کار ممکن است نیاز به اسپری با مواد ضدعفونی کننده یا خوشبو کننده داشته باشند.

معمولاً با سیستم کم فشار کار می کنند و نیازی به برق ندارند. طراحی آنها به گونه ای است که می تواند در دکوراسیون منزل برای زیبایی مفید واقع شود. رطوبت خنک ایجاد شده توسط طبیعت باعث بهبود تنفس، جلوگیری از بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا و خنک شدن محیط در تابستان می شود. اما اینها را می توان به روش های دیگری نیز استفاده کرد. برای از بین بردن محیط می توان دستگاه را با آب مخلوط کرد و در محیط پخش کرد. این کار باعث بهتر شدن دئودورانت می شود.

علاوه بر این، اگر محیط دارای مشکلات بهداشتی باشد یا افراد مبتلا به بیماری هایی باشند، می توان مواد ضدعفونی کننده را نیز در محیط ریخته و همراه با مولکول های آب این مواد ضدعفونی کرد. بنابراین یک سیستم بسیار موثر و مفید در محیط خانه، بیمارستان، اداره و ... می باشد.

سیستم های خانگی در مقایسه با سیستم های صنعتی طرح های متفاوتی دارند و می توانند در رنگ ها و طرح های مختلف تولید شوند تا سلیقه های مختلف را برآورده سازند. همچنین میزان مه خروجی از آنها نیز متفاوت است و برخی مدل ها میزان مه خروجی از دستگاه را تنظیم می کنند.

 

مطالعه مقاله کامل: https://abniro.com/misting-system-overall/